derwent valley peak district
ANGLIA,  KATEGORIE,  PODRÓŻE

5 NOWYCH MIEJSC, KTÓRE WARTO ODWIEDZIĆ W PARKU NARODOWYM PEAK DISTRICT

Pierwszy park narodowy w Anglii, który w tym roku a dokładnie 17 kwietnia obchodzi swoje 70-siąte urodziny. Dosyć często pojawiają się posty lub wpisy o nim, ponieważ to do niego mam tu najbliżej. Od poprzedniego zestawienia, co warto zobaczyć w Peak District, minęło trochę czasu a miejsc które widziałam przybyło. Do oryginalnych 10 miejsc dorzucam kolejne 5 i mam nadzieję, że ktoś, komu skończyły się na to miejsce pomysły, być może znajdzie dla siebie coś nowego.

Zatem zaczynajmy 🙂

1. Holme Moss

Pierwszym miejscem jest szczyt Holme Moss ulokowany w północnej części parku, niedaleko miasta Holmfirth.

Samochód można zostawić na parkingu Holme Moss Car Park i udać się na punkt widokowy lub na szlak. Jak zwykle do planowania i wytyczania szlaku polecam aplikacje Komoot, dzięki której będziecie w stanie sobie wytyczyć drogę, którą chcecie obrać.

My na Holme Moss wybraliśmy się w kwietniu 2020 w czasie początku lockdownu i nie ukrywam, byliśmy trochę przestraszeni, że zapewne przejeżdżająca przez park policja właśnie nas szuka 😂😂 No takie to były pierwsze wrażenia z pierwszego lockdownu.

holme moss peak district

Holme Moss – widok na Yateholme
Na szlaku

2. Derwent Valley

Miejsce ulokowane niedaleko rezerwatu Lady Bower. By wejść na szlak parkowałam tutaj a następnie szłam w górę tak jak prowadzą serduszka i gwiazdki na mapie. Serduszka to moje zachwyty. Zmęczona lockdownem wybrałam się tam sama. Zaczęłam się wspinać dosyć późno by uchwycić na zdjęciach zachód słońca. Niestety w ciągu dnia takie warunki i takie zdjęcia są niemożliwe do zrobienia. Tak to już jest, największe zachwyty wizualne są właśnie o złotej godzinie.

derwent valley peak district

derwent valley peak districtderwent valley peak district

Derwent Valley – widok na Lady Bower Reservoir

3. Wesseden Head Reservoir

Kolejne miejsce ulokowane w północnej części parku. Samochód można zostawić na parkingu Wessenden Head Road Car Park  a następnie udać się w stronę rezerwatu i zbiorników wodnych. Miejsce naprawdę niesamowite. Wybrałam się tam latem, kiedy to do Anglii zawitały prawdziwe upały. O zachodzie słońca wygląda naprawdę spektakularnie. Ponownie polecam skorzystać z aplikacji, żeby wyznaczyć sobie szlak. Jeżeli nie lubicie chodzić to zajedzcie w lipcu/sierpniu na parking, aby zobaczyć sam zachód słońca. O innych porach roku słońce może zachodzić z innych stron.

wesseden reservoir
Zachód słońnca widoczny z parkingu

wesseden reservoir wesseden reservoir

Wesedden Reservoir – widok z drona

4. Broomhead Reservoir

Kolejne miejsce, tym razem na wschodnich obrzeżach parku, niedaleko Sheffield i Barnsley.

Miejsce to zbiornik wodny otoczony lasem. Jeździliśmy tam podczas tutejszych upałów, by się wykąpać. Jest to jak do tej pory drugie jezioro w Anglii w ciągu 5 lat, w którym się kąpałam. Tutejsze warunki pogodowe oraz sama dostępność jezior nie sprzyja kąpielom.

Wieczorem, woda się uspokaja, tworząc idealne lustro a tym samym idealne warunki do zdjęć.

broomhead reservoir broomhead reservoir

5. Padley Gorge

Dotarliśmy do ostatniego miejsca, którym jest wąwóz Padley. Szlak można zacząć w Grindleford, o którym już kiedyś pisałam tutaj, ale by wejść do wąwozu trzeba iść w przeciwną stronę. W wąwozie płynie rzeka Burbage Brook i otoczona jest naprawdę zielonym lasem zwłaszcza w okresie letnim. Idealne miejsce na spacer w gorący dzień. Samochód można m.in. zaparkować przy stacji kolejowej Grindleford, a następnie udać się na szlak.

padley gorge padley gorge

Na dzisiaj to już wszystko. Do zestawienia nie weszło jedno miejsce, jakim jest jaskinia Thora, ponieważ nie mam ani zdjęć, ani się nie nachodziliśmy, bo nie czułam się na siłach.

A wy macie jakieś miejscówki, których nie wymieniłam w obu postach, które warto jeszcze w Peaku zobaczyć?

Czekam na wasze rekomendacje : )

Zapraszam też do zapisania się na listę mailingową, jeżeli chcecie dostawać powiadomienia o nowych wpisach.